Pagina's

zaterdag 8 juni 2013

Beest van de Week #5

Parijs, 7 juni 2013.
Een strak blauwe lucht met aan de hemel een stralende gele tennisbal. 
Het is weer zover. Hét tennismoment van het jaar: Roland Garros. Als groot tennisfan kijk ik het hele jaar uit naar het oranje gravel veld en de witte panamahoeden. Maar ik kijk vooral ook graag naar Rafaël Nadal. Wauw, wat kan die man goed tennissen. Zo ook vandaag waar hij het opnam in de halve finale tegen nummer 1 tennisser van de wereld  Novak Djokovic. Na een onwijs spannende vier en een half durende wedstrijd speelde Nadal zichzelf naar de finale. Vier en een half uur! Een en al respect voor deze Spaanse adonis!
Door deze topprestatie vind ik dat hij wel een plaatsje verdient op mijn grandioze beestenblog. Om precies te zijn wil ik hem nomineren voor het Beest van de Week. Maar welk beest heeft er net zoveel kracht en doorzettingsvermogen als onze Rafa? 

De manier waarop mijn held naar een tennisbal kijkt, doet met erg denken aan een stier die de rode lap van de contador in zijn vizier krijgt. Maar dat is niet het enige. Zijn spiermassa en doorzettingsvermogen doen mij ook denken aan de mannelijke koe. Beiden staan in een arena vol joelende supporters. Beiden proberen te winnen. Het enige verschil is dat stier Nadal levend, hopelijk met bokaal, het strijdveld verlaat en de stier helaas niet.. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten