Pagina's

maandag 10 juni 2013

Beestachtige campagnes

Mensen zijn Beesten. En deze beestachtige campagnes bevestigen het maar weer eens:

Campagne César (hondenvoer)

Braun (scheerapparaten)

In beide campagnes wordt er gebruik gemaakt van het gegeven dat dieren en mensen op elkaar lijken.
Toch zijn ze beide anders uitgewerkt. Zo vind ik de campagne van Cesar leuk, maar is voor mij de boodschap niet helemaal duidelijk. Vooral al je het naast de campagne van Braun legt. Hier is een duidelijke 'before' en 'after'. Maar als we diezelfde volgorde bij Cesar zouden toepassen, betekent het dat je na het eten van Cesar verandert in een hond? De campagne van Braun vind ik daarentegen wel sterk. Zonder woorden begrijp je direct wat ze bedoelen. Namelijk, mensen zijn apen zonder haar. Ik wist het. Bedankt Braun.

Welke campagne vinden jullie sterker? 


1 opmerking:

  1. Die tweede is inderdaad misschien sterker door de boodschap. Vind de eerste ook heel leuk. Je ziet zo vaak een hond met baasje die zo ontzettend veel op elkaar lijken.

    Een vrouw in dezelfde flat hier ergens heeft de volgende hond en lijkt er zelf heeel erg op met haar chagrijnige hoofd:
    https://www.google.nl/search?q=bulldoger&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rxS2UdCrOemd0QWik4GQAQ&biw=1366&bih=610&sei=shS2Ue7WFsqi0QWq_YDIDQ#facrc=_&imgrc=kDdFs2AkuBMMsM%3A%3BDqzN7rGX13ikrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hunderase.com%252Fimages%252Fhunderase%252Fengelsk_bulldog.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hunderase.com%252Fhunderaser1%252Fengelsk_bulldog%3B496%3B330

    BeantwoordenVerwijderen