Pagina's

maandag 3 juni 2013

Pino ontmaskerd!

Ik beken. Vroeger keek ik Sesamstraat. 
Vlak voor ik ging slapen, zat ik trouw met gewassen haartjes voor de TV naar chagrijnige buurmannen en dieren met ondergoed op hun hoofd te kijken. Tijdens deze onbezorgde momenten kwam er af en toe ook een grote blauwe vogel door het beeld. En deze grote blauwe vogel heeft vandaag de dag nog steeds een indruk achtergelaten. Nu ik er sinds kort ben achtergekomen dat Pino, die grote blauwe vogel, slechts een mens in een donskussen is, is voor mij de magie verbroken. Samen met miljoenen andere onschuldige kinderen ben ik gewoon jarenlang opgelicht door een kuiken van twee meter. Schandalig.
Daarom wil ik de ware Pino graag ontmaskeren. Want wie o wie heeft al die tijd ons doen geloven dat er echt lichtblauwe vogels met perenfiguur bestonden? Was het een man of vrouw? Blond of donker haar? 

Pino, Menschaar, SesamstraatNou..hier de schokkende feiten! 
Onze Pino gaat door het dagelijks leven als Renée Menschaar. Renée is een blonde vrouw, geboren in 1955. Voor haar beroep is ze stem(actrice) en poppenspeelster. Zo ook van de pop Pino. Deze rol neemt zij al op zich vanaf 1991! Klasse Renée. Zo zie je maar weer, achter elke vogel staat een sterke vrouw. Maar toch blijf ik het jammer vinden dat Pino niet 'echt' bestaat. Snik. 

Hier nog een aantal leuke weetjes over het Pinopak:
Zoals jullie weten, kan Pino praten. Met haar schelle stem
vraagt de Sesamstraatbewoners de oren van het hoofd. Maar hoe brengt ze die snavel nu in beweging? Nou, Pino praat met haar rechterhand. Door deze hand in de snavel te plaatsen, kan ze Pino laten brabbelen.Om te kunnen zien zit er een monitor in het pak. Op de monitor kan Renée zien wat er op dat moment door de camera wordt opgenomen, zodat ze weet hoe ze Pino moet laten bewegen. Maar staat Pino buiten de camera, dan kan Renée niet meer zien waar ze staat. Verder heeft ze om te kunnen praten een klein microfoontje wat bevestigd zit aan haar kleren. Handig!

Pino,Sesamstraat

Stiekem heb ik na deze research toch wel enige bewondering gekregen voor deze kranige vrouw. Ik hoop dan ook dat ze naast haar Pino carrière zo vrij is al een vogel. En dat het nog een tijdje mag duren voordat ze is gevlogen. 

Ben je na het lezen van deze post nieuwsgierig geworden wat er is overgebleven van Aart Staartjes en Ieniemienie? Droom dan weg bij deze link http://www.nps.nl/nps/sesamstraat/ 

4 opmerkingen:

  1. Haha mysterie ontrafeld! Zo is de stem van bert ook grappig, die man praat echt zo xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waa nicee!! Ik dacht dat er bij pino gewoon een hoofd zat, bij het hoofd van pino zegmaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappig verhaal!
    Het lijkt me wel een gedoe om zo'n pak te besturen.

    BeantwoordenVerwijderen